torsdag 16 april 2009

Vååååååår

Ja, nu kan man nog säga att våren är här..svanarna skriker här ner i ån...och igår kom katten in med en halväten mus


Själv har jag inte så mycket att hojta för...sitter här och har en taskig hosta som inte vill ge med sig...faktum är att jag nu insett hur länge jag har dragits med detta fenomen...sen jag flyttade till detta hus

Igår var jag och gjorde något som jag gruvat för länge...nämligen en allergitest mot hund och katt

Innan jag flyttade hit hade jag Hera och 2 katter...men när jag flyttade hit övertog jag Reidar, vars matte inte visste vart hon skulle göra av honom när hon flyttade, och naturligtvis var jag snabbt till undsättning



Men nu börjar jag fundera om det var den utlösande faktorn till min hosta...Jag har haft djur hela mitt liv och visst har jag känt av en del i mina luftvägar. När jag fyllde 40 så fick jag veta att jag hade utvecklat ansträngningsastma....det kan jag leva med..MEN att bli allergiskt mot mina djur kan jag inte acceptera..

Jag kan inte ens tänka tanken på vad jag skulle vara tvungen att göra..


Det faktum att min dotter fyller 20 år idag gör ju inte saken bättre...jo för henne men jag är troligen tvungen att hålla mej hemma medans dom sitter på restaurang och äter god mat..vem vill ha mej till bords som jag låter..


Nä, nu väntar solsidan på huset...Hera sitter här nedanför bordet och utstöter gormande ljud...

Så det är väl bara att klä på sig
Ska försöka ta lite fina vårbilder idag, återkommer med dom

Vi vill ut!!!!!!




Inga kommentarer: