söndag 19 april 2009

Lite vårbilder..så långt den nu har kommit i norr



Lovade att återkomma med lite vårbilder...här är några


Min fröbädd av jättevallmo


Sovande rosbuske





Soldyrkande katt





Förstår ni vad snö vi har fortfarande


Mitt vildvin kanske tar sig efter denna flytt också



Så här såg det ut tidigare i veckan

Ja, som ni ser så går det sakta

Idag (söndag) stormar det och det är ju bara positivt för snömängden
Störtregn för 2 timmar sedan..chansen att sitta i den där solstolen är näst intill obefintlig

Alla djuren har kurat ihop sig bredvid varandra i min säng...det stormar otroligt mycket, låter som om taket ska lyfta..dom ser lite oroliga ut...

Igår var jag i Luleå för att tillbringa dagen med min dotter som fyllde 20 tidigare i veckan
Vi fikade gott hos farfar...solade lite, bytte till sommardäck gjorde en del optimister (min dotter och hennes pojkvän), fotade lite
Senare åkte vi och handlade lite mat och en film...myste i soffan och åkte hem vid 23 tiden.

På gården mötte oss den saknade Mimmi oss...han hade varit ute och ränt i 3 dagar. Han vet nog inte om att han numera inte kan tillverka så mycket med sin tomma pung..men skam den som ger sig verkar hans motto vara...länge leve marskatten april ut :-)
Over and out










Inga kommentarer: