måndag 27 april 2009

Regnet det bara öser ner

Hatar när det regnar på våren....allt som man pysslat med under dom fina dagarna som varit, blir totalt tillintetgjort....blött, blött och åter blött...rädda dom stackars fröerna som räddas kan

Nu får dom vila under sollampan...

Undrar varför man gör på detta sätt år efter år...fram med möbler, grillar, frökrukor, växthus i plast....allt för att se regnet komma några dagar efter...möblerna blir rengjorda iofs, grillarna fylls med vatten, frökrukorna dränks eller rättare sagt fröerna dränks, växthusen som man köpt på Rusta blåser iväg...suck...

Men, det är så här att bo i norr...men inte lär jag mej...

Nåja, nu är det bara att sitta och vänta på solen...åtminstone så far all snö all världens väg..

Nedräkningen för min utlandsresa har börjat. 5 veckor kvar...

Så här nöjd såg jag ut förra gången...nämn en orsak till varför jag inte ska vara lika nöjd denna gång
NÄ, nu stirra Hera på mej med den där blicken...dax att gå ut på kvällsprommis
Hej då för denna gång

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Tack för kommentaren i min gästbok.. glömt att svara.
Igår kastrerades Diza, så nu är hon groggy och har ont.. stumpan.
Men det blir nog bra till slut! :)
Hoppas allt är bra med er!
Kram
Paula
www.paulas.sajt.org

Michael sa...

Va långt hår du har fått! Det måste vara jättelänge sen jag har sett dig!
Hoppas det har slutat regna i Rosvik nu i alla fall och att du har fått sol... Kram!