onsdag 1 april 2009

Tandläkare

Jag är en sån där människa som inte går till tandläkaren i onödan, mest på grund av att jag inte har råd...eller det handlar väl om att prioritera rätt saker..men i alla fall så började mina tänder att mer eller mindre ramla isär, så i höstas så tog jag mej mod och gick till en privat tandläkare här i Piteå.

Det visade sej att dom flesta av mina tänker behövde förnyas !!!!

Så igår var jag och fick min 3:e konstgjorda krona så jag kan tugga ordentligt...och nu är summan uppe i 5 884, varav jag betalar 3 774 själv...tack vare tandvårdsreformen...Tack för det försäkringskassan. Jag är faktiskt lite nöjd att alla mina amalgan fyllningar tas bort för vad man hör så är dom ju inte riktigt hälsovänliga, om man har otur...dessutom ser det ju snyggt ut med vita tänder igen..istället för alla dessa fyllningar...



Sitter också och grattar mej själv för att jag inte gick ut och skottade bort snöeländet som kommit dom 2 sista dagarna...(såg hur grannarna slet med blötsnön)...den har ju faktiskt smält bort nu...



Vet ni vad det är för nackdelar med att flytta till ett hus som står i en skogsdunge? Skatorna...inte småfåglarna som kvittrar, utan skatorna som skriker kring 3 tiden på morgonen..dom sitter där högst upp i trädkronorna och skränar åt katterna som stryker omkring nedandför...undrar om det skulle löna sig med en slangbella...och skulle man pricka överhuvudtaget den tiden på morgonen..*S*



Nä, nu ska jag ösa i mig lite mer kaffe och komponerar ihop ett brev till min syster i Equador..Hon har, sen jag valde att dizza Facebook, skickat mej in invit till windows live.."Acepta esta invitación y aparecerás en los perfiles en línea de los demás, y puedes charlar usando Windows Live Messenger" på spanska...det där går ju inte ens att förstå...

På tal om Facebook...jag fattar inte meningen...inte för mej i alla fall som har alla mina bekanta i sverige..förutom min syster och bror då..men annars så funkar väl emailen alldeles utmärkt..foton går att se på bloggen...eller hemsidan..
Man kan ju bara skriva små kommentarer...och att informera människor om att jag nu bakar...tittar på TV eller annat som jag har för mej...varför ska jag skriva det när jag uppenbarligen sitter och knattrar på tangentbordet..jag kan inte begripa folk som skriver att dom nu ska äta...springer man till tangentbordet för att upplysa alla om det?? Nä, jag vill nog ha ett eget liv utanför Facebook...vilket jag tror och vet att dom flesta har..men varför informera om allt?

Kan väl hålla med om att det var kul att ha Magnus Uggla, Banderas på kontaktlistan men hur personligt blir det...vi känner ju inte varandra...och undrar lite kortsökt varför Uggla addar en vilt främmande människa från Piteå..för att sen bombardera med reklam för olika klädeskedjor. Varför jag ville att Uggla skulle adda mej...? Jo. det var mest för att kolla hur seriöst det kunde bli....och så seriös var han..om det nu är han överhuvudtaget som sitter bakom tangentbordet...?

Nåväl, kaffet väntar, emailet och solen...
Ha en bra dag mina vänner

1 kommentar:

rosvikstanten sa...

Och se på mej idag...sitter och hänger på FB som alla andra..=)