lördag 28 mars 2009



Har ni någon gång sett en katt som verkligen försöker övertyga en om att antingen så håller dom på att frysa ihjäl, eller så håller dom på att hungra ihjäl...så här ser i alla fall en av mina katter ut...om jag fortrarande av någon anledning missat att hon sitter där ute så trycker hon nosen mot fönsterrutan...jag lovar...det går inte att missa...speciellt inte när man sitter och äter frukost *S*

Annars händer det inte så mycket..jovisst ja..., min dotter är på helgbesök...hon ser ut som om någon pucklat på henne..svullen och gul kind...Hon har varit och opererat ut sina visdomständer..enligt hennes egen uppfattning så har dom skurit, cuttat, bänt, borrat innan dom fått ut dom...lyckligtvis så var jag helt ovetandes denna dag då ingreppet utfördes...Hon vet hur man skonar mammsen från nervous breakdown

Smart som hon är så berättade hon det 1 dag senare..., och det gjorde ju förståss inte saken bättre vad gäller mammarollen för mej...men det är klart, hon fyller 20 i april och borde väl klara sig utan mamma, MEN..klarar sig mamma utan henne?

I går kväll försökte vi se en film men den var så dålig så vi la ner...och gick och sov istället...23.00. Ikväll är vi bjudna på middag hos en kompis..det blir indisk gryta...mums.

Har försökt städa ur lite garderober från katt och hundhår..det var exakt så mycket hår som jag föreställt mig att det skulle vara..och lite till...problemet är att jag har alldeles för mycket grejer överallt...men jag har separationsångest ska ni veta..sitter och funderar på hur jag ska kunna skiljas från alla "brahaverktyg" i städskrubben...mina tankar går så här när jag ska rensa..tänk om någon annan behöver låna dessa verktyg...inte undra på att inget blir slängt eller undanstoppat. Nu har jag i alla fall fått upp lagårdsdörren så nu åker en hel del in där...råttorna blir nog roade...av att gå igenom allt..och lämna visitkort...

Nåja , det blir en senare fråga under sommaren

Ha nu en trevlig helg..här är vädret soligt och varmt..så det blir lite solande innan middagen..och lite bus för Hera med nuvarande bästa vännen, Siska

2 kommentarer:

Michael sa...

Bra-och-ha-grejor får man inte kasta! Jag har fulla uthuset...

Michael sa...

Jag har ett tre-stegs system för mina bra-att-ha-grejer. Först åker de upp på vinden ett par år, sen rensar jag där och då åker de ut i uthuset i några år, sedan hamnar de i en stor hög ute på gården på våren och då känner jag att jag kan ta ett definitivt avsked av mina fina grejer!