onsdag 25 mars 2009

Har startat nedräkningen...

..för min Rhodosresa. Jag åker den 31 maj och kommer hem midsommardagen...Gissa vad jag ska göra under mina 3 veckor...precis, pilla mej i naveln. Vi bor i stort hyrt hus så vi behöver inte trängas med en massa skrikiga svenskar *S*


Känner att jag är väl värd denna resa efter allt flyttande av möbler både från mitt eget bohag men dessutom från min fars dödsbo...jag har sagt till mina vänner och dom som ser mig dagligen...när alla möbler och alla bohag är tömda..då ska jag byta kläder...för jag har gått och stått i mina tidningsbudbrallor (svarta med reflexband)och tillhörande jacka sen i höstas, med undantag för tvätt *l*...

Så idag tänkte jag gå ner i min gamla lägenhet och städa det sista...om nu inte någon vänlig människa räddar mig från detta...nåja, det måste ju bli gjort....men det är bara det att solen envisas med att skina och värma för fulla vårmuggar så det är lite svårt att inte koppla hunden och åka ut på isen i stället..


Hera vill bara vara ute när det är sådant här väder...numera har vi ju en så ljuvlig gård...den formligen drunknar i sol från alla håll...


Ja, det är inte mycket jag kommer till skott med annars...har lite ångest för att jag inte får iväg några vettiga email till både systerdöttrar eller kusinerna over there...men ni vet att jag finns här...och jag ska handla ljuvliga smycken av dej Annki innan jag åker...*S*


Jag sitter på kvällarna och försöker påta ihop en ny hemsida..inte bara en blogg utan en fin läsvänlig sida, men jag får inte något att se bra ut...jag vill ha en läsvänlig sida..lättmanövrerad, och ett stort fotoalbum. Jag sitter med picasa som bildredigeringsprogram och tycker att det är ganska OK, men sen har jag kommit på att jag ska göra hemsidan i office 2007...i word förståss...det fanns mycket färdigt där...men jag får ändå inte ihop något..

Det är så länge sedan jag gick webkurs så jag kommer inte ihåg hur man knackar egen kod utan att måste titta på hundra andra kodare, eller kurser här på intenet...å så tappar jag lusten då..

Men den ska bli av på ett eller annat sätt..skam den som ger sig


Jag har använt FrontPage oxå...men jag bara tjorvar ihop allt...jag antar att det har med min utbrändhet att göra...förmågan att strukturera och planera....lite okoncentrerad å sånt som kommer på köpet...men jag vill så gärna göra något som jag är nöjd med..


På tal om nöjd...jag har bestämt mig för att lägga alla mina pengar under madrassen hädanefter...litar inte på varken pensionsspar eller banker...Jag nästan skäms för sveriges folkvalda..vad är det som gör att dom roffar åt sig pengarna själva? Dom måste ju så totalt missuppfattat sitt uppdrag...och varför ska dom då få sitta kvar med fullt förtroende från sina medarbetare...det är väl inte dom som beslutar om vi små...har förtroende för dom...det här har ju totalt spårat ur...fast å andra sidan så har det ju pågått ett tag, men först nu har media uppmärksammat och skrivit om dom..å då har det tagit skruv...fort, snabbt och lätt har dom skyldiga gett tillbaka det som inte varit deras...utan att blinka..snacka om att vända kappan efter vinden..eller så gör dom detta precis som alla andra kriminella...man gör det för att man har möjlighet...det finns ingen skillnad mellan lort och pannkaka...sluta tro att alla sjukskrivna fuskar utan sopa rent framför egen dörr först...tycke jag...


Nä, nu ska jag ta mig i kragen och förpassa mej några hundra meter bort för att städa..

Ha en bra dag..hälsningar från ett soligt norrland..



Beylis och Hera på gården...

Inga kommentarer: