lördag 7 februari 2009

Jag visste väl det...

Jag har alltid undrat varför jag trivs bättre med mina djur än mina vänner...men hösten 2008 fick jag det riktigt bekräftat...Jag diagnostiserades som en fungerande Borderline..
En sån där människa ni vet som alltid följt med strömmen och aldrig tordats stå för sina åsikter inför andra, aldrig vetat vad själv velat, känt eller tyckt om...

Levt i gränslandet...ytlig har varit mitt mellannamn...

Då har det varit enkelt att vara singel och bara leva med mina djur som familj...dom har aldrig gett mig samvetskval, inte heller gett mig kritik (vilket kanske skulle vara bra) ur deras synvinkel förståss :-)

Har alltid kunnat vandra med dom ute i skogen under tystnad...aldrig känt mig tvungen att konversera...kunnat vara lite udda, men ändå omtyckt

Naturligtvis värderar jag att bli omtyckt av min familj och mina vänner högre, men mina vänner har alltid fått stå åt sidan och aldrig kunnat bilda sig en uppfattning om mej, i värsta fall har dom feltolkat mej, så det är kanske ett orättvist påståeende av mig...men så har det varit..

Djur är rehabiliterande. Dem borde introduseras i största möjliga mån inom vård och omsorg, fängelse och boende i alla former


Tyvärr så är många allergiska och det är ju därför det är begränsat. Men jag tror att många inte har prövat på denna alternativa behandlingsmetod


Det finns ju tack och lov andra rehabiliterande saker för dom som inte tål djur...men jag tror inte att man har ställt dessa två saker mot varandra, inte ens tänkt tanken

Jag är uppvuxen med katter och hundar så därför har dom alltid funnits i min närhet

Katterna har var för sig var sin egenskap



Reidar: God lyssnare, pratar högt med mej, håller mina ögonfransar rena Väntar på sin tur vid matskålen

Använder sina tassar till att kramas
Vikt: 5kg



Beylis: Gillar att ligga i mitt knä. Kryper gärna ner under täcket

Hälsar mej alltid godmorgon när vi vaknar. Följer mej till badrummet och väntar utanför duschen. Gillar att lura bakom något...
Gillar att prata med svansen och visar gärna sitt tycke
Vikt: 3,5kg


Mimmi: Faktiskt en pojke...Detta är coola kissen
Följer med på promenad oavsett hur lång den är. Lyssnar..
Gillar mitt knä framför TV:n
Visar hur mycket han tycker om mig
Vikt: 4kg




Hera: Den som satt mest prägel på hemmet det sista året
Tack vare henne så har jag tagit mej ut..finns ju inte många alternativ om
man nu inte försöker att få en hund att gå på kattlåda :-)
Kramas, ligger sked, pussas...finns alltid när jag är ledsen eller glad
Gillar att dampa när hon är glad
Vikt: 30kg




















Inga kommentarer: