måndag 16 februari 2009

Riktig vinter idag



Sitter här nu mitt uppe i villervallan med ångest över avlopps stopp, föreståndande operation av min hund...plus att det är för jävla kallt att gå ut med hunden...till och med hunden hostar av kylan.


Men en sak som inte går att komma ifrån är att det är vackert....


Den andra saken som inte går att komma ifrån är att något måste göras åt avloppet under huset..det bubblar och gurglar i alla rör samtidigt..det är stock säger kommungubbarna, men dom kan inte komma varken idag eller imorgon..så jag får vackert vänta...undrar om det finns någon mulltoa i ladugården...här krävs improvisering..
Jag hade inte sagt något om det bara hade varit stopp ut mot kommunens rörkrökar..men nä...så tur har inte jag..det är något rör som verkar ha åkt isär under huset..
Huset jag bor i är ett älvsbyhus på torpargrund..men vad som verkar saknas här är en lucka i golvet för att kunna inspektera under torpargrunden..den är förmodligen överlappad med korkmatta..
Alternativet är att gräva upp utanför huset...hur kul verkar detta...Hur kan man vilja bli rörläggare...måste ha jäkligt bra betalt...undrar om frystillägg ingår såna här dagar...och varför fryser alla rör i denna kyla?
Kylan kan ju inte blivit ett nytt påfund på senare år...kylan har ju alltid funnits här...Har man inte anspassat plaströren efter detta normala fenomen här uppe. Vad är rören tillverkade av uppe i Jokkmokk exempelvis?
På tal om fenomen...vad är det för jäkla förkylning som snurrar runt just nu..jag har nu hostat i 8 veckor och börjar nu bli rätt less..har gått igenom alla sorters föreslagna receptfria och receptbelagda mediciner, och inget verkar hjälpa...
Tänk om jag är allergisk mot alla mina djur..? O hemska tanke, men den finns där..jag bara vägrar..
Nä, nu fordras det en ordentlig promenad med hunden..vare sig hon vill eller inte...eller jag vill eller inte..det är inget alternativ
Tjingeling alla jag känner


Inga kommentarer: