måndag 1 november 2010

Dax snart

Idag åkte min dotter och hennes pojkvän ner mot Thailand...min färd startar ju i morgon, så vi möts upp på onsdagmorgon för vidare färd till Chonburi och min älskade vän Stephen som så kravlöst låter oss bo där ett tag.
Hans hem är frekvent besökt av "falanger" och jag är lite orolig för han och hans älskades tålamod med oss alla.
Han är alldeles för snäll...men det vet han.

Packar och väger det sista...handväskan väger fett...ryggan likaså...resväska 2 kilos övervikt...hoppas jag bara behöver checka in den en gång..
Plockar undan dom sista spåren av mej i mitt hem, och funderar vad jag ska spela Inger för spratt...
Ska goa näst intill sönder mina älskade katter och blommor...Inger har gjort klart för mej att hon inte har gröna fingrar, så om mina blommor inte finns i livet när jag återvänder så har hon varnat mej...=)

Dom här kommer absolut att vara saknade..


Nej, nu är det dax att gå vidare med dagens alla "måsten"
SeeU

PS/ Ragnhild...du kan väl maila till mej så jag har din email
Adressen till Dogshelter är www.carefordogs.org

2 kommentarer:

Ragnhild sa...

Hej

Ragnhild sa...

Hej Louise.
Jag var osäker om mitt mail hade kommit fram, det såg så konstigt ut. Jag har ju ett brinnande intresse för hundar, så jag ser fram emot att få läsa om dina erfarenher från "dogshelter" funderar även själv på någon form
av hundverksamhet, då jag går i en tidigare pension, nästa år och kommer då att vistas i Pattaya.
Min mailadress är:
gorbadock@hotmail.com.
Hoppas du hör av dig, och ha en trevlig resa.
Hälsningar Ragnhild.