fredag 29 oktober 2010

Visumtrassel..eller dundermiss...

I går fick jag veta att min visumansökan inte blev godkänd...(det blev tyvärr ett sent inlämnande för den av olika tråkiga omständigheter)
X-Inget utresedatum på min biljett
X-Inte nog stor månadsinkomst
Naturligtvis helt rätt...för jag har ansökt om Long Stay O...vilket var en miss av mej...skulle alltså ansökt om turistvisum...
Nåja, nu blev det så här och det var bara att kavla upp ärmarna och kolla vilka alternativen var. Måste alltså ut ur Thailand redan efter 30 dagar.
Nu visar det sej att det går att söka turistvisum från intill liggande länder. Laos och Malaysia är några av dom länderna..så nu blir det att boka utresebiljett till något av dessa säkert sevärda länder för att fixa till min visummiss
I övrigt så är allt packat och klart (2 kg övervikt)...XBoxen tvingade jag min dotter att ta..hahaha..så det blev mindre kläder för henne i ryggan...men she doesn´t mind...nu fattas det bara lite kontroller till den så kan barnen sätta full fart framför TV:n

Ha jätteångest över mina katter som ska övertas av min väninna, jag vet att hon klarar dom, men man har ju ändå utvecklat små ritualer för dom små liven och man är ju så ego att man tror att ingen annan kan ta över =)

Nä, nu är det dax att ta tag i dagen här hemma...klockan är 07.04
Hörs och syns här annan tid