onsdag 25 februari 2009

Brevinkast från förr..


Det här brevinkastet hittade jag bland mina saker när jag flyttade. Vet faktiskt inte vart den kommer ifrån men jag tror att det kan vara från min morfars hus...Skulle vara kul att göra en brevlåda där den passar...men jag antar att jag skulle få problem med tidningsbudet...för tidningen går inte in genom öppningen...
En undran i och med detta..Var inte tidningarna jättestora förut?

Idag är ännu en fin dag med sol och några minusgrader...
Snöbus med hunden..och katterna




Personligt bloggar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh en blogg ni också? Visste jag inte om!! Skoj :)
Kram - Paula & Diza
http://www.paulaswebb.se.nu

sandflower sa...

Kanske var det så att brevbäraren och tidningsbuden inte hade så bråttom, på detta sätt kunde brevbäraren knacka på och få en kopp kaffe och tidningsbudet kunde i lugn och ro vika tidningen som en liten remsa :)