måndag 23 februari 2009

Ansiktslös

Åhå, jag har blivit ansiktslös...hur gick det till...undersöker det senare...
Vädret är mycket bättre, men nu får vi snö istället..så snöskottningen är prio 1
Idag tillbringade jag förmiddagen till att skotta bort all snö på uppfarten, utanför uppfarten, var väldigt noga med att få bort all snö så att det inte skulle finnas något för den förbenade plogbilen att lasta framför min infart..men vilket misstag...jag tog hunden en sväng ut i skogen och var nöjd och glad, tills jag kom tillbaka...HELA infarten var belagd med 1 meter hög vall ????? Vart i helvete hittade han snön...och varför var det bara framför min infart...det noterade jag när jag tittade runt i kring mej...Har jag gjort denne traktorförare något? Måste kolla vem det är..*S*

Nå, då var det bara att ta fram snöräven igen då..nu har jag föst snön på andra sidan vägen, och det vore väl fan om den kom tillbaka under natten..åtminstone så skulle det då synas på spåren

Har sålt (förhoppningsvis kommer hon och hämtar den i morgon)min älskade bäddsoffa. Jag var tvungen på grund av platsbrist...har för liten yta...den blir utbytt mot min gamla gröna soffa som är jätteskön att sitta i...nu gäller det bara att hitta en snygg kostym att klä den med...

Katterna har åter börjat gå ut och göra sina behov...har gått h-vetes mycket kattsand under dom här kalla veckorna..inte trodde jag att den mest inbitne utekatten skulle bli en soffliggafare värre än dom andra tillsammans...det förvånar alla..spec hans matte...jag är ju bara fostermamma, men jag har en känsla av att Reidar blir kvar här..Mimmi, hans halvbror stannade ju kvar..

Hostan som jag haft sen julas har slutligen avtagit..efter Noskapin, Bisolvon, Lepheton och nu slutligen Cocillana-Etyfin...plus alla möjliga halstabletter och vatten förståss..och honung...ja ni vet...passa er för få den enerverande förkylningen om ni kan för det är inte kul...har avbokat tankläkaren 2 månader för denna

Nä ni...nu är det dax för våren att visa sej...

Ha det till nästa gång vi ses

Inga kommentarer: