lördag 2 januari 2016

Så nära...

..att förstöra mitt eget liv.

För 1 år och 2 månader sedan drack jag alkohol från tidig morgon till natt. Rallade runt berusad längst Jomtien Beach road. Polisen hade dock full koll på mej på grund av att dom visste vem jag var genom gathundarna. När jag inte själv insåg faran i att köra omkring ensam mitt i nätterna så  påminde dom mej detta genom att stoppa mej. Inte för att ge mej böter för hjälmlös eller drunkdriving..utan för att ge mej kaffe och sitta med mej tills jag nyktrat till nog för att köra hem.

För 1 år sedan och 2 månader drack jag min sista öl och rökte min sista cigg. Jag anser att jag är en stark person som orkade detta på egen hand.
Jag insåg att jag inte flyttade till Thailand för att bli alkoholiserad, det var ju löjligt. I sverige drack jag väldigt sällan eftersom jag blev så oerhört sjuk dagen efter, så varför i jösse namn ville jag förstöra mitt liv på det mest patetiska sättet. Dessutom så har jag en vuxen dotter som jag fortfarande älskar över allt annat på denna jord, och henne skulle jag aldrig kunna såra på det viset.

Jag bor fortfarande kvar i Jomtien, tar fortfarande hand om gathundarna som bara ökar. Däremot så har jag förändrat min bekanskapskrets. Min dotter är stolt över mej och det är jag också

Carpe Diem
2016




Inga kommentarer: