onsdag 14 september 2011

Vattenläckage..och nu är det nog




Har ett smärre problem nu som börjar ta ut sin rätt på mitt humör över en dissande hyresvärd. Mitt problem började  redan när jag flyttade in...fann att det läkte från tvättställ och kran i den ena toaletter....detta fixades på thaistyle..alltså proplemet  kvarstår...efter 1 vecka så upptäckte jag att det läkte i den andra toaletten också, vilket jag har påtalat och visat med hela handen så att inga missförstån kan begås. Ytterligen 1 vecka senare började min, sk arselspolare som vi falanger kallar den, att läka..jag har konstaterat att själva packningen och silen är trasig...vilket jag också har påtalat för min hyresvärd...det läker alltså konstant nu från den oavsett om jag stänger av vattnet..och nu är tunnan här full och måttet är alltså rågat...nu rinner alltså vattnet från spolaren rätt ner i avloppet...och jag kan bara se på hur vattenräkningen stiger i takt med att vattnet försvinner....Det märkliga är att hyresvärdinnan inte tyckt tycka att detta är något stort problem och jag antar att hon väntar på att falangen ska få nog och fixa detta själv...men ICKE sa Nicke...istället ska hon få en ordentlig överraskning när hon kommer för att inkassera hyran...fortsättning följer...

Inga kommentarer: