torsdag 8 september 2011

Sophantering av en dum falang

På min gata finns en sån här soptunna och i den har jag kastat mitt skräp sen jag flyttade hit...2 små påsar med lite mat och en drös med glasflaskor..vilka försvann 5 minuter efter jag kastat dom..Igår blev jag varse om att detta var "mai dee" för falangen...mej alltså. Min thaivän Wat blev invinkad på thaivis och fick höra att om detta skulle fortgå så skulle jag vara tvungen att betala..ett överpris har jag för övrigt fått höra..för att kasta mina sopor där. Så nu blir det att fixa egen soptunna, vilken jag är alldeles säker på att andra kommer att använda också..och det rör mej inte i ryggen..bättre än att bränna runt om på gatorna...
Varför jag tog för givet att det var ok att kasta mina sopor där var för att jag själv varit med om sophanteringen på mitt gamla bostadsområde "Bann Mae" numera kallat koncentrationslägret". Där brändes det som gick att brännas..resten forslades vidare till en tunna på en annan gata...nu förstår jag ju varför en annan gata användes för detta kriminella tilltag...gratis sophantering för henne alltså...men hon gör det på ett smidigare sätt än mej...


Inga kommentarer: