fredag 23 september 2011

Elräkningen..min första i detta hus


Har försökt vända och spara men lik förbannat så blir den tvärställd..nåja, ni ser  ialla fall summan...773,65--vilket här högs normalt då man endast betalar 3 baht direkt till elverket..och inte 8 baht som på föregående ställe...
Min räkning där var på ungefär samma summa..MEN..då sov jag aldrig med aircondition på hela natten...kanske hade jag den på  i totalt 2 nätter...
Nu kör jag aircon, datorn, TV:n plus 2 extrafläktar..plus att jag har utomhusbelysningen på hela natten...kan ju bara undra hur mycket detta gått på  hos Bann Mea...
Få se då...Förbrukning 226 kw a 3.06 baht plus en förseningsavg på 50 baht minus öresutjämnin=773.65
Baan Mae förbrukning 226 a 8 baht= 1808, det är lite skillnad det...
Hon är betalar själv endast 3 baht till elverket men lägger på hos sina hyresgäster 5 baht

Nu handlar det ju inte om så stora pengar..
776 baht= ca 173 SEK
1808 Baht= ca 401 SEK
Men jag fick då fan så mycket mer för pengarna i detta hus..

Over and Out

Inga kommentarer: