söndag 16 januari 2011

När fåfängan kom till byn

Det är så här man ska ha det när man besöker thailand...det vet Gerd..
En dag med hand och fotvård...150 Bath..själv har jag gjort slingor a´la thaistyle...blir mer gyllen/guldblont än våra blekta slingor..tror faktiskt inte att dom använder ammoniak i sina preparat..åtminstone luktade det inte lika illa..och jag satt 1 timme med detta i håret...hade jag gjort det med svensk blondering så hade jag nog varit kritvit i håret..=)
Annars gottar vi oss bara...nattmarknad och shopping..
Den 21 åker vi upp till BKK för att möta en vän från Sverigen..ska göra BKK by night..shoppa tyger i Chinatown..

Saknar min kisse Mai Suai (inte vacker) medans dom andra vita kissarna säkert tycker att det är bra att hon flyttat till himlen, då kan dom återfå sin plats här nere på området..och det är vissa inte sen att göra...nästa vita lilla vän förväntas nog nedkomma med kattbäbisar om några veckor...hon har ju haft en vild 3 kant här med 2 hannar..men nu ligger hon så nöjt under min solstol och bara myser...fast jag är ganska arg på henne..hon var in och pinkade i min säng plus på täcket...så vi har fått bära ut min sängmadrass och tvätta den helt igenom..plus lämna in täcket på tvätt..så hon har "innegångs" förbud hos mej ...hon får bo ute tills det är dax för nedkomst..
Lämnar lite bilder
Ha det bra så ses vi nästa gång..

Mmmmmmm

Katt nr2

3 kommentarer:

Norrlandshäxan sa...

Hej!
Gerd tipsade om din blogg så nu kollar jag varje dag om det bkommit nåt nytt....
Sa till henne att hon ska be dej hjälpa henne att lägga upp en blogg..
Ta väl hand om min kompis och ha det såååååååp mysigt ihop där nere... Vet inte om den gröna färgen i mitt ansikte är avundsjuka eller frusen klorofyll....
Krama Gerdan från mej och Zigge och Tobbe förståss

johanna sa...

Spännande blogg.

Marit Johansson sa...

Hallå där. Det var ett tag sen du uppdaterade, är allt bra? Man blir ju lite orolig... hoppas allt är väl med dig och att du har det härligt!