lördag 25 december 2010

Bilder på mitt nya hus..samma område..

Jag har flyttat..samma gamla taikon som Sverige..=)
Sanningen var den att det andra huset var för stort för att jag skulle hinna med att städa och hålla rent..fördelen med det huset var ju 1 gästrum med egen toalett...men jag tror nog att mina gäster gillar mitt nya hus även fast det bara har 1 sovrum..och gemensam toalett..
Sen var det lite varmt i det andra huset..här har jag AC i både kök och sovrum..plus en fläkt..
Har dessutom fått en egen liten tomt med massor av blommor..och kryddor
Här kommer lite bilder från detta

Taikonlasset från sista till första huset på området

Mina flyttkarlar..

Paus med öl och vatten

En annan vit kisse..

Bara mitt, mitt, mitt

Entre till min gård

En av uteplatserna med blommor och kryddor

Aloe Vera...

Kaktusen

Svärdsliljorna

Vaktkuren vid entren pryds av doftande blommor

Bild över en del av området

Min gård..i tunnan ska jag så vattenblommor typ näckrosor av något slag

Palmdekoration..

Vardagsrum med bäddsoffan, TV och bord

Stor LCD TV på gång...men denna duger än så länge

Köksdelen..

Sovrum..

Köksdel

Matskåp som det så fint heter

Toalett

Toalett
Den andra uteplatsen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert det är! =O)Ett riktigt paradis! =O) God fortsättning på julen! *kramar, massor med kramar* /Veronica

rosvikstanten sa...

Ja Veronica...ett paradis på jorden är vad det är...
Önskar er detsamma angående fortsättningen på julen...

Massor med kramisar till er alla..

Ragnhild sa...

Det ser jättetrevligt ut, ligger det i Jomtien. Har du köpt eller hyr du.

rosvikstanten sa...

Huset jag hyr ligger i jomtien..Mammys home heter det...känner ägaren Pirak (known as Lek)och det är jättetrevligt område..egen pool och ett jättebra underhåll av husen och området..jättemycket blommor..hyresvärden älskar blommor..tack gode gud för det..då kan jag öka min flora

Marit sa...

Va fint du verkar ha det, väldigt roligt att se.

Therese sa...

Vilket fint hus du har! Verkar helt underbart liv du lever! :)