torsdag 25 november 2010

Tomgångskörning just nu

Jag har inte så mycket att blogga om just nu...eftersom vi bara sitter och väntar på att få åka iväg till norra thailand för mitt visa. Men jag skriver ändå några rader.
Det stora diskussionsämnet är naturligtvis Göran Lindbergs mildrande dom på 6 år...horribelt ropar vi i kör..likaså djurmisshandeln vid slakthuset som statsministern besökte tidigare. I mina ögon sett så sjönk statsministern lågt i detta inslag där han accepterade att vissa människor vill ha det på det här sättet...jag trodde vi alla trots ras och färg måste ta seden dit vi kommer/flyttar...men den kan man tydligen ta med sig dit man går..

Här är det lika varmt varje dag...och på kvällen kommer alla insekterna och sätter sej på min datatskärm..i vanlig ordning..den ena groteskare än den andra...men Stephen skrattar han och säger: vänta tills vi kommer till dom norra delarna, då kan vi prata insekter..jag drar och köper myggnät nu....=)
Klart..tebax nu...
Har ätit jättegott på Poohs restaurang ikväll..räkor i sötsur sås och ris...50 Bath= 10 SEK..mätt och go nu
Jag äter ju för 2 tycks en del tro...på Loy Krathong var det 2 stycken som synade min lilla bula på magen och gjorde "thumbsup"..OGILLAR"  men skrattar åt det...hur förklarar man på thai att man ätit chips och mackor i 4 månader innan man åkte hit...=) när dom verkligen, verkligen gillar att man väntar bäbbi här..

Inne på restaurangen

Poohs soppkök

no comment...

Sitter liten kisse här och kisar med ögonen...fick det sista av Stephens pommes..och goda räkor från mej, så nu sover nog hon gott en stund
Allt matande måste jag göra bakom Wats rygg...han hatar katter..men inte jag...

Inga kommentarer: